Klassetrivselbloggen – vores bibliotek med artikler, indlæg og inspiration i trivsels- og relationsarbejdet.

Sådan gør vi hos os – Kolding Kommune

Sådan gør vi hos os – Kolding Kommune

Læsetid: 7 minutter

Vi vil i det følgende beskrive, hvordan man I Kolding Kommune har gavn af at arbejde med Klassetrivsel. Klassetrivsel benyttes her som en del af den overordnede strategi i forvaltningen. Endvidere belyser vi også, hvordan man i kommunen oplever, det er at arbejde med Klassetrivsel – altså, de fordele forvaltningen oplever, at systemet bidrager med i forhold til at arbejde med elevtrivsel og læringsmiljø på kommunens skoler.

læs mere
Drengene mod pigerne

Drengene mod pigerne

I dette blogindlæg kan du læse om, hvordan en lærer oplevede, at der var et problematisk forhold mellem pigerne og drengene i en klasse. Undervisningen blev forstyrret af en samlet drengegruppes adfærd, hvor tendensen var at drengene hakkede på pigerne og kommenterede pigernes deltagelse i undervisningen hånligt. Situationen gjorde at pigerne ikke følte sig tilpasse i læringsmiljøet.

læs mere
Klassetrivsel som medierende led

Klassetrivsel som medierende led

Hvordan kan et værktøj som Klassetrivsel være med til at kvalificere dialogen mellem elever og deres lærere og/eller institutioner? Dette spørgsmål støder vi på ind i mellem på vores kontor. Derfor har et indlæg som dette fundet vej til tegnebrættet og nu bloggen. I indlægget vil vi komme omkring, hvorfor det i nogle sammenhænge er relevant at bruge et medierende redskab som Klassetrivsel, når man arbejder med mennesker, her særligt børn og unge.

læs mere