Velkommen til Klassetrivsels e-learning!

I Klassetrivsels e-learning finder du grundige beskrivelser af hvordan du kommer fra A til B. Alle teksterne er tiltænkt både helt nye og erfarne Klassetrivselbrugere. Har du brug for et hurtigt overblik henviser vi til vores quickguide.

 

Vi vil gerne klæde dig som bruger på til hvordan du anvender Klassetrivsel, så det både foregår trygt i henhold til etik og persondatasikkerhed og vi vil gerne at du får en grundlæggende forståelse af Klassetrivsel:

    • Start med siden om GDPR og persondatasikkerhed – genlæs gerne siden, og anvend Klassetrivsel sikkert
    • Og læs siden med grundlæggende introduktion til Klassetrivsel – bliv introduceret til det helt centrale og grundlæggende om brugerroller
    • Vejledningerne ligger både i ”trin-for-trin” og ”den detaljerede” udgave

 

Det er vigtigt at e-learningen ses som en samlet helhed, hvor de forskellige e-learnings supplerer hinanden! Roller og GDPR er grundlæggende for alle afsnit. Når du læser e-learningen, er det nødvendig at du altid husker at disse to er forudsætninger – også selv om det ikke nævnes i afsnittet!

Der er altid adgange til e-learningssitet når du er logget ind på Klassetrivsel. Kig efter hjælpe-ikonet nederst i højre hjørne og hjælpen er lige ved hånden.

 

Øg dit udbytte af Klassetrivsel:

    • I e-learningen lærer du om alle de forskellige muligheder, der er, når du sætter en trivselsundersøgelse op i Klassetrivsel
      • Sikkerhed i henhold til persondatasikkerhed
      • Systematisk anvendelse af Klassetrivsel til både afdækkende og evaluerende trivselsundersøgelser
    • Brug bloggen til at få ideer til, hvordan Klassetrivsel anvendes i din hverdag

 

E-learningen er delt op med tekst og billeder. Vær opmærksom på, at nogle billeder er klikbare, hvorved der findes flere eksempler. Alle navne i e-learningen er naturligvis fiktive. Siderne har varierende længde. Der skal beregnes mellem 5-20 minutter per side.

 

Opsætning af Klassetrivsel og tilgængelige roller i Klassetrivsel, tilpasses den enkelte enhedsejers ønske. I e-learningsforløbene beskrives de generelle funktioner i Klassetrivsel. Så det er derfor vigtigt at være opmærksom på, at der kan være steder hvor tildelingen af roller efter ønske fra enhedsejer, f.eks. den kommune du arbejder i, begrænser Klassetivselbrugernes mulighed for f.eks. at formulere egne spørgsmål. Alt dette og meget mere er beskrevet i e-learningen.