Klassetrivselbloggen – vores bibliotek med artikler, indlæg og inspiration i trivsels- og relationsarbejdet.
Fem, to, fire
Elevernes samarbjdsevner trænes samtidigt med at de øver sig i , hvordan de kan reagere i en paniksituation. Forslag til alderstrin: 1.-10. klasse. Printvenlig PDFFem, to, fire Klassetrin: 1.-10. klasseVarighed: 15-30 minutterBrugsstoffer:...
Flytning af en undersøgelse fra én bruger til en anden
Flytning af en undersøgelse fra én bruger til en anden I denne korte tekst fortæller vi, hvordan det nemt og hurtigt at muligt at flytte og kopiere en undersøgelses indhold fra en bruger i Klassetrivsel til en anden bruger på samme skole. Den gode...
Læsningseksempler i Klassetrivsel
Læs hvad du kan se efter i dine sosiogrammer i Klassetrivsel.
Skole-/hjem samtaler
Skal du i gang med skole-hjemsamtalerne?
Her giver vi vores forslag til, hvilke fordele du får ved at benytte Klassetrivsel som forberedelse til dine samtaler.
Når du opretter en undersøgelse
Når du skal oprette en undersøgelse Når du bestemmer dig for at du vil oprette en undersøgelse, så er der her et par ting, som kan hjælpe dig i din proces. Hvad vil du gerne undersøge? Det første du skal overveje er, hvad dit behov er. Hvad vil du gerne...
Biblioteket i Babylon
Biblioteket i Babylon er en social leg, der træner elevernes samarbejdskompetence. Forslag til alderstrin: 4.-10. klasse. Printvenlig PDFBiblioteket i Babylon (Sociale lege) Klassetrin: 4.-10. klasseAntal elever: hele klassenVarighed: 10-20...
Gode råd ved skolestart
Børns Vilkår har udarbejdet en række gode råd til fagpersoner vedrørende den gode skolestart. Vi har samlet dem til dig her.
Fællesskabende didaktikker
Fællesskabende didaktikker kan være en måde at arbejde kontinuerligt med klassens generelle trivsel. Klassetrivsel kan benyttes som en måde at få indblik i klassens gruppedynamikker, og dermed understøtte læreren i sammensætningen af grupper, makkerpar og siddepladser.
Samarbejde mellem lærere og pædagoger om elevernes trivsel
En undersøgelse foretaget af Danmarks Evalueringsinstitut/EVA viser, at et velfungerende samarbejde mellem lærere og pædagoger har indflydelse på elevernes trivsel.